دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه

آ

  • آسیب پور، محسن هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

ا

  • احمدی، محمد رحیم کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • احمدی، محمد رحیم گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • احمدی، معصومه ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • احمدی، معصومه بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • ارفعی زاده، فرناز خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • اژدری، صفورا ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • استادپور، پویا رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • اسداللهی، الله شکز هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

  • اسد اللهی، الله شکر تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه (آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • اسفندی، اسفندیار سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • اشرفی، فریبا تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

  • اطهاری نیک عزم، مرضیه بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • افخمی نیا، مهدی عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • اکبری، فرزانه ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • امینی بدر، ویدا مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]

ب

  • بابایی‌زاد، علی قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • باشا، یوسف چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • بن عبدالله، رفیقه نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • بوغیری، سعیده موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

پ

  • پورمظاهری، اقسانه محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

ت

  • ترویت، عبدالله نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • توانا، الهام سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • تیو بابنا، ژیلبر ویلی شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

ج

  • جلیلی مرند، ناهید کلمات نمادین در آثار سهراب سپهری : بازتاب آن ها در ترجمه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 129-150]

  • جلیلی مرند، ناهید معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

  • جلیلی مرندی، ناهید فعل: مشکلات معنایی-واژگانی در ترجمه [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • جهانیپور، محمد دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • جواری، محمد حسین هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

چ

  • چاوشیان، شراره معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • چاوشیان، شراره نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • چاوشیان، شراره مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

  • چاوشیان، شراره حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم: فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی، پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]

ح

  • حاجی بابایی، زهرا دگربودگی مهاجرمعاصر در تخیل ادبی مورد مطالعه خوشبختی ایمانوئل دارله [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 55-76]

  • حجازی، نصرت دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • حجازی، نصرت نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

خ

  • خاکباش، عبدالرضا کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • خامنه باقری، طاهره انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • خان آبادی، سعید زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • خان محمدی، فاطمه نقش نماد فرهنگی در تحریف دریافت ماجراهای تن‌تن در ایران: مورد طوطی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • خدادادحسینی، شکوه انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • خدیور، محمدرضا توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • خیری نیک، محمد خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

  • خلاصی، رؤیا بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • خنیاب نژاد، عادل خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

  • خواجه علی، آسیه تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • خواجه وند سریوی، معصومه استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

د

  • دستا، آرزو هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

  • دلیریان، امیرحسین شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • دوست حصار، زهرا پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • دوگانی، شادی ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • دولت آبادی، هادی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • دولت آبادی، هادی قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

ر

  • رجدال، نادیا به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • رحمتیان، روح الله تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • رحمتیان، روح الله نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • رزاقی، رویا ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • رضائی، مهناز بررسی بازترجمه‌های شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]

  • رضوی، روژین سادات مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

  • رفیع زاده، مریم مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

ز

  • زیار، محمد از لفظ گرایی تا شاعرانگی، سیری در ترجمه‌های ژیلبر لازار [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 251-267]

  • زیار، محمد توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • زیار، محمد ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • زاهدی، طاهره ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • زلینی، لنا تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

س

  • سیادت زنجانی، سیده الهه تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ساسانی، فرناز کاربرد آموزشی ویدیوهای بارگذاری شده از اینترنت جهت کلاس های زبان فرانسه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 231-249]

  • ساسانی، فرناز بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • ساسانی، فرناز ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • سپنجی، مرجان ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • سجادی‌نسب، آزاده قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • سید رحمن، پانته آ ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • سُهی، امیر اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]

  • سوسو، مولای یوسف کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

ش

  • شاهوردیانی، ناهید رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • شریف، مریم نویسندگان زن در بوته‌ی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]

  • شرکت مقدم، صدیقه ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • شعیری، حمیدرضا نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]

  • شوبیری، لیلا کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • شوبیری، لیلا مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • شوبیری، لیلا مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]

  • شوبیری، لیلا تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

ص

  • صادقی نیک پی، فاطمه تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

  • صعودی پور، مریم بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • صفا، پریوش موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • صفری، سمانه نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]

ط

  • طالبی بیدهندی، فائزه نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • طباطبایی، سارا انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • طلائی، مهرناز آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

ع

  • عبایی، آندیا زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • عبایی، آندیا انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • عباسی، علی زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • عرفانیان شایسته، زهره معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

  • عزیزی، سحر بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • عظیمی میبدی، نازیتا آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • عمودن، أمحند اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • عمودن، عمر به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

غ

  • غلام زاده علم، رکسانا هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

ف

  • فارسیان، محمدرضا پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • فرجاه، مرجان کاربرد آموزشی ویدیوهای بارگذاری شده از اینترنت جهت کلاس های زبان فرانسه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 231-249]

  • فرجاه، مرجان بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • فرهادنژاد، عباس دگربودگی مهاجرمعاصر در تخیل ادبی مورد مطالعه خوشبختی ایمانوئل دارله [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 55-76]

  • فلاحی، پانیذ نقش نماد فرهنگی در تحریف دریافت ماجراهای تن‌تن در ایران: مورد طوطی [دوره 2، شماره 4، 1400]

ق

  • قریشی، ساناز محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

  • قوامیان، هدیه ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • قویمی، مهوش قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

گ

  • گامبیه، ایو ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • گشمردی، محمود رضا تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • گشمردی، محمود رضا موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • گشمردی، محمود رضا نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]

  • گشمردی، محمود رضا مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]

  • گواریگلیا، فدریکو اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

ل

  • لانگی، کنان روژه شعر مدرن در برابر سیر تاریخی ا شعارآفریقایی :نگاهی به "اعماق روح من" اثر اوکاره کوادیو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • لدرر، مارین متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]

  • لدمیرال، ژان رنه Littéralité et Littérarité [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 6-28]

  • لطافتی، رویا تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • لطافتی، رویا موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • لطافتی، رویا نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • لطافتی، رویا نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]

  • لطفی نیا، حمیده پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

م

  • محرم زاده، بهنام مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]

  • محمدی، شیرین نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • محمدپور، طاهره مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]

  • محمدزاده، اسدالله جایگاه ارمنستان به ‏عنوان معبر سیاحان فرانسوی به‏ سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]

  • محمد نوربابایی، سپیده بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • میرزا ابراهیم تهرانی، فاطمه خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • مساح، آفاق ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • مستغنی شادمهانی، فاطمه ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • مظهری، مینا ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • معتمدی، لادن ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • مهرابی، مرضیه استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

ن

  • نصیرزاده، وحیده عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • نواب زاده شفیعی، سپیده ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • نوارچی، عاطفه معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

و

ه

  • هاشمی، بهزاد نقش نماد فرهنگی در تحریف دریافت ماجراهای تن‌تن در ایران: مورد طوطی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • هاشمی، بهزاد تاثیر افسانه های ژان دولافونتن بر آثار پروین اعتصامی [دوره 3، شماره 5، 1401]

ی

  • یارپرور، سینا مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]

  • یوسفی بهزادی، مجید مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • یوسفی بهزادی، مجید تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • یوسفی بهزادی، مجید مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • یوسفی بهزادی، مجید شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • یوسفی بهزادی، مجید تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

  • یوسفی بهزادی، مجید محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

login