آ
-
آسیب پور، محسن
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
ا
-
احمدی، محمد رحیم
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
احمدی، محمد رحیم
گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
احمدی، معصومه
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
احمدی، معصومه
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
ارفعی زاده، فرناز
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
اژدری، صفورا
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
استادپور، پویا
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
اسداللهی، الله شکز
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
-
اسد اللهی، الله شکر
تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه
(آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
اسفندی، اسفندیار
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
اشرفی، فریبا
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
-
اطهاری نیک عزم، مرضیه
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
افخمی نیا، مهدی
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
اکبری، فرزانه
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
امینی بدر، ویدا
مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]
ب
-
باباییزاد، علی
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
باشا، یوسف
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
بن عبدالله، رفیقه
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
بوغیری، سعیده
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
پ
-
پورمظاهری، اقسانه
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
ت
-
ترویت، عبدالله
نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
توانا، الهام
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
تیو بابنا، ژیلبر ویلی
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
ج
-
جلیلی مرند، ناهید
کلمات نمادین در آثار سهراب سپهری : بازتاب آن ها در ترجمه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 129-150]
-
جلیلی مرند، ناهید
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
-
جلیلی مرندی، ناهید
فعل: مشکلات معنایی-واژگانی در ترجمه [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
جهانیپور، محمد
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
جواری، محمد حسین
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
چ
-
چاوشیان، شراره
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
چاوشیان، شراره
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
چاوشیان، شراره
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
-
چاوشیان، شراره
حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم:
فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی،
پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]
ح
-
حاجی بابایی، زهرا
دگربودگی مهاجرمعاصر در تخیل ادبی مورد مطالعه خوشبختی ایمانوئل دارله [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 55-76]
-
حجازی، نصرت
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
حجازی، نصرت
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
خ
-
خاکباش، عبدالرضا
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
خامنه باقری، طاهره
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
خان آبادی، سعید
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
خان محمدی، فاطمه
نقش نماد فرهنگی در تحریف دریافت ماجراهای تنتن در ایران: مورد طوطی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
خدادادحسینی، شکوه
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
خدیور، محمدرضا
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
خیری نیک، محمد
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
-
خلاصی، رؤیا
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
خنیاب نژاد، عادل
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
-
خواجه علی، آسیه
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
خواجه وند سریوی، معصومه
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
د
-
دستا، آرزو
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
-
دلیریان، امیرحسین
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
دوست حصار، زهرا
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
دوگانی، شادی
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
دولت آبادی، هادی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
دولت آبادی، هادی
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
ر
-
رجدال، نادیا
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
رحمتیان، روح الله
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
رحمتیان، روح الله
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
رزاقی، رویا
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
رضائی، مهناز
بررسی بازترجمههای شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]
-
رضوی، روژین سادات
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
-
رفیع زاده، مریم
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
ز
-
زیار، محمد
از لفظ گرایی تا شاعرانگی، سیری در ترجمههای ژیلبر لازار [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 251-267]
-
زیار، محمد
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
زیار، محمد
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
زاهدی، طاهره
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
زلینی، لنا
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
س
-
سیادت زنجانی، سیده الهه
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ساسانی، فرناز
کاربرد آموزشی ویدیوهای بارگذاری شده از اینترنت جهت کلاس های زبان فرانسه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 231-249]
-
ساسانی، فرناز
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
ساسانی، فرناز
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
سپنجی، مرجان
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
سجادینسب، آزاده
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
سید رحمن، پانته آ
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
سُهی، امیر
اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]
-
سوسو، مولای یوسف
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
ش
-
شاهوردیانی، ناهید
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
شریف، مریم
نویسندگان زن در بوتهی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]
-
شرکت مقدم، صدیقه
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
شعیری، حمیدرضا
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]
-
شوبیری، لیلا
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
شوبیری، لیلا
مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
شوبیری، لیلا
مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]
-
شوبیری، لیلا
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
ص
-
صادقی نیک پی، فاطمه
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
-
صعودی پور، مریم
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
صفا، پریوش
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
صفری، سمانه
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]
ط
-
طالبی بیدهندی، فائزه
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
طباطبایی، سارا
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
طلائی، مهرناز
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
ع
-
عبایی، آندیا
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
عبایی، آندیا
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
عباسی، علی
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
عرفانیان شایسته، زهره
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
-
عزیزی، سحر
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
عظیمی میبدی، نازیتا
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
عمودن، أمحند
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
عمودن، عمر
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
غ
-
غلام زاده علم، رکسانا
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
ف
-
فارسیان، محمدرضا
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
فرجاه، مرجان
کاربرد آموزشی ویدیوهای بارگذاری شده از اینترنت جهت کلاس های زبان فرانسه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 231-249]
-
فرجاه، مرجان
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
فرهادنژاد، عباس
دگربودگی مهاجرمعاصر در تخیل ادبی مورد مطالعه خوشبختی ایمانوئل دارله [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 55-76]
-
فلاحی، پانیذ
نقش نماد فرهنگی در تحریف دریافت ماجراهای تنتن در ایران: مورد طوطی [دوره 2، شماره 4، 1400]
ق
-
قریشی، ساناز
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]
-
قوامیان، هدیه
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
قویمی، مهوش
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
گ
-
گامبیه، ایو
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
گشمردی، محمود رضا
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
گشمردی، محمود رضا
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
گشمردی، محمود رضا
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]
-
گشمردی، محمود رضا
مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]
-
گواریگلیا، فدریکو
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
ل
-
لانگی، کنان روژه
شعر مدرن در برابر سیر تاریخی ا شعارآفریقایی :نگاهی به "اعماق روح من" اثر اوکاره کوادیو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
لدرر، مارین
متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]
-
لدمیرال، ژان رنه
Littéralité et Littérarité [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 6-28]
-
لطافتی، رویا
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
لطافتی، رویا
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
لطافتی، رویا
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
لطافتی، رویا
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [(مقالات آماده انتشار)]
-
لطفی نیا، حمیده
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
م
-
محرم زاده، بهنام
مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]
-
محمدی، شیرین
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
محمدپور، طاهره
مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]
-
محمدزاده، اسدالله
جایگاه ارمنستان به عنوان معبر سیاحان فرانسوی به سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]
-
محمد نوربابایی، سپیده
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
میرزا ابراهیم تهرانی، فاطمه
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
مساح، آفاق
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
مستغنی شادمهانی، فاطمه
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
مظهری، مینا
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
معتمدی، لادن
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
مهرابی، مرضیه
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
ن
-
نصیرزاده، وحیده
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
نواب زاده شفیعی، سپیده
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
نوارچی، عاطفه
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
و
-
وفایی تاج خاتونی، سحر
مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغها را من خاموش میکنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]
-
وکنگ انگنینتدم، گیلیو مرلن
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
ه
-
هاشمی، بهزاد
نقش نماد فرهنگی در تحریف دریافت ماجراهای تنتن در ایران: مورد طوطی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
هاشمی، بهزاد
تاثیر افسانه های ژان دولافونتن بر آثار پروین اعتصامی [دوره 3، شماره 5، 1401]
ی
-
یارپرور، سینا
مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]
-
یوسفی بهزادی، مجید
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
یوسفی بهزادی، مجید
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
یوسفی بهزادی، مجید
مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
یوسفی بهزادی، مجید
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
یوسفی بهزادی، مجید
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
-
یوسفی بهزادی، مجید
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]